کتاب آثار ازدواج از نظر اسلام و دانشمندان غربی رونمایی شد 

کتاب آثار ازدواج از نظر اسلام و دانشمندان غربی رونمایی شد 

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹
حجت الاسلام محمد کرمی گفت: به تازگی کتابی تحت عنوان آثار ازدواج از نظر اسلام و دانشمندان غرب تالیف کرده ام که از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در طرح رواق کانون های مساجد رونمایی شد.

حجت الاسلام «محمد کرمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: به تازگی کتابی تحت عنوان آثار ازدواج از نظر اسلام و دانشمندان غرب تالیف کرده ام که از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در طرح رواق کانون های مساجد رونمایی شد.

 

 

 

 

 




مدیر کانون پیامبر رحمت قلعه گنج افزود: تالیف این کتاب قریب یک سال به طول انجامید و ظرف چند ماه گذشته در ۱۰۰ نسخه به چاپ رسید.

 

 

 

 





وی بیان کرد: کتاب آثار ازدواج از نظر اسلام و دانشمندان غرب در پنج بخش نگاشته شده است و به مضامینی همچون ازدواج از نظر لغت، اصطلاح و دانشمندان غربی، تاثیر ازدواج بر فرد و جامعه، راه های کسب آرامش با ازدواج، رفتارهای آرام‌بخش در کانون گرم خانواده، شناخت اجمالی از غریزه جنسی و راه های درمان انحرافات و غرایز جنسی از دیدگاه آیات و روایات، تولید نسل از نظر اسلام و دانشمندان غربی، انگیزه مادران در تربیت فرزندان، رشد معنوی با ازدواج در آیات و روایات و تاثیر این رشد معنوی بر فرد و جامعه، اشاره دارد.




 

 



حجت الاسلام کرمی با اشاره به هدف از تالیف این کتاب، اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه امروزی متاسفانه کاهش آمار ازدواج و بالا رفتن آمار طلاق است بنابراین تصمیم گرفتم با تالیف کتاب آثار ازدواج از نظر اسلام و دانشمندان غربی به تحکیم بنیان خانواده ها کمک کنم.


 

 

 





مدیر کانون پیامبر رحمت قلعه گنج تاکید کرد: ازدواج مهمترین تصمیم زندگی هر فردی است و اگر فردی دوست دارد زندگی آرام، شاد و عاشقانه داشته باشد باید انتخابی عاقلانه باشد بنابراین در این کتاب سعی کردم جوانان را با ازدواج و ملاک های صحیح انتخاب همسر آشنا کنم.







 
وی با اشاره به برنامه های کانون در هفته کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: در راستای آشنایی مردم با نویسندگان بومی منطقه و آثار آنها تصمیم گرفتیم در هفته کتاب و کتابخوانی چندین نسخه از این کتاب های این نویسندگان را تهیه کرده و از طریق کتابخانه کانون به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهیم تا مطالعه کنند.


 

 

 




حجت الاسلام کرمی ادامه داد: از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اجرای مجازی طرح شنبه های کتاب است که به همین منظور کلیپ های ۶۰ ثانیه ای از کتاب های جذاب و مفید موجود در کتابخانه تهیه شده و در فضای مجازی منتشر می شود.


 

 

 





مدیر کانون پیامبر رحمت قلعه گنج یادآور شد: از آنجایی که برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی از سری برنامه های دومین رویداد ملی فهما است که در قالب طرح ایران قوی اجرا می شوند بنابراین کلیپ های تولیدی در سامانه بچه های مسجد نیز بارگزاری می شوند.

 

 

 






وی در خاتمه تاکید کرد: برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار ها و انس بیشتر نوجوانان و جوانان با کتاب برگزار  می‌شود.

پایان پیام/ 586